Tuesday 02/26/2002
11:43:57am |
Naam: |
marian |
Homepage: |
|
E-Mail: |
marianvinke@hotmail.com |
Gevonden
met: |
Web Surfen |
Bericht: |
Verder alles oke? Wie
schrijft nou zo iets? Ten eerste is het woord van God vaak doorverteld
en toen pas opgeschreven. Er kunnen dus wat foutjes inzitten die totaal
niet belangrijk zijn. Ten tweede: God moord niet maar zo in het rond,
Hij treedt op tegn mensen die Zijn gebod hebben overtreden. Ten derde:
Wat is eigenlijk de bedoeling van deze site? |
|
|
Wednesday 04/03/2002
2:43:35pm |
Naam: |
Mandy |
Homepage: |
|
E-Mail: |
|
Gevonden
met: |
Maak keuze |
Bericht: |
Ik vind het juist heel goed
wat je gedaan hebt. je hebt niet zomaar alles klakkeloos aangenomen en
ik hoop dat je op deze manier bij veel mensen de ogen opent dat God
zoals Hij in de bijbel omschreven word niet overkomt zoals Hij echt
is.Ik geloof in een goede God; eentje die geen kwaad doet; maar hoe word
God in de bijbel uitgelegd??Als iemand die van ons vraagt anderen te
vergeven, maar zelf een hele stad in brand steekt, omdat er "slechte"
mensen wonen.Sorry hoor maar ik denk dat iedereen de bijbel nog eens
goed door zou moeten lezen, want dit is toch niet de God waarin je wil
geloven??? |
|
Sunday 03/31/2002 4:01:15pm
|
Naam: |
Marianne |
Homepage: |
|
E-Mail: |
vanderplas@interfree.it |
Gevonden
met: |
Zoek Machine |
Bericht: |
Ik heb met verbazing deze
website gelezen.Nu begrijp ik pas wat de Bijbel bedoelt, wanneer er
staat dat degenen die niet in God geloven een "bedekking" hebben en niet
kunnen begrijpen hoe waar en onverbeterlijk Gods Woord is. Omdat ze de
Heilige Geest niet hebben!
Deze website is bedoeld om christenen te laten twijfelen aan de
onfeilbaarheid van de Bijbel. Dat kan maar door één iemand bedacht zijn:
de duivel!
Maar...aan iedereen die deze website leest: Gods Woord is Waarheid en is
perfect, niet omdat ik het zeg, maar omdat God het zegt!!! |
|
Friday 03/29/2002 11:56:11am
|
Naam: |
Ruud de Jong |
Homepage: |
|
E-Mail: |
p.r.dejong@students.med.uu.nl |
Gevonden
met: |
Web Surfen |
Bericht: |
TEn eerste: hier moet jaren
werk in zitten. Heb je deze website zelfstandig opgezet?
Ten tweede: wat is de reden van jouw pogingen om de Bijbel te
ondermijnen? Wil je mensen alleen maar kritischer maken? Of heb je een
ander doel? |
|
Monday 03/04/2002 4:08:07pm
|
Naam: |
danielle |
Homepage: |
http://daniellevink@hotmail.com |
E-Mail: |
|
Gevonden
met: |
Maak keuze |
Bericht: |
je spreekt je zelf tegen. Je
begint er mee dat de kerk gangers niet zomaar een tekst moeten aan nemen
op basis van zomaar een tekst terwijl je zelf alle teksten uit hun
kontext rukt. Lees je bijbel een keer in het geheel en kijk naar de
kontext van de tekst en niet naar wat puur in die ene tekst staat.
voor als je voorbeelden wilt,. God vroeg uiteindelijk niet of hij zijn
zoon wilde offeren want hij zorgde voor een offer dier en de eerste zoon
aan de Here geven houdt niet in letterlijk offeren.
ik zou je aan raden de bijbel een keer echt te lezen want zox houdt je
mensen af van het echte woordt van God. en je weet wat die God dan doet
je wordt inderdaad veroordeeld. En de Hel is geen pretje maar ach je
bent gewaarscuwd. Ik bid voor je dat je ooit tot de waarheid mag komen.
|
|
Friday 03/01/2002 5:35:40pm
|
Naam: |
Amarja |
Homepage: |
|
E-Mail: |
|
Gevonden
met: |
Web Surfen |
Bericht: |
Ik mis op deze pagina
eigenlijk een zoekmachine. |
|
Saturday 05/04/2002
9:41:30pm |
Naam: |
wouter |
Homepage: |
|
E-Mail: |
|
Gevonden
met: |
Web Surfen |
Bericht: |
ik vraag mij inderdaad af
wat jouw doel is.
als je inderdaad bepaalde onderwerpen anders wil afschilderen, dan dien
je ook tegelijkertijd teksten aan te halen, waar die onderwerpen WEL
rechtgezet worden. zo kan de lezer zijn eigen conclusie bepalen.
en dan kun je zien dat God de Waarachtige en Heerlijke is, tot in
eeuwigheid. Amen! |
|
Sunday 04/28/2002 1:46:12am
|
Naam: |
Rob Maas |
Homepage: |
|
E-Mail: |
psycholoog_maas@hotmail.com |
Gevonden
met: |
Vriend |
Bericht: |
Eerder had ik een bericht
geplaatst waarin ik mij afvroeg wat iemand bezield om middels
letterlijke citaten de christenen te wijzen op hun letterlijke
interpretatie van de Bijbel. Dit bericht is verdwenen? Maar vraag
blijft. Bijbel is geen citatenboek en je kunt het handelen van
Nederlanders nu ook niet afrekenen op daden uit het verleden die minder
menslievend waren. En God is inderdaad liefde maar de mens vaak
egocentrisch en liefdeloos. Waar haal jij je inspiratie vandaan? |
|
Wednesday 04/17/2002
9:29:45pm |
Naam: |
Cees |
Homepage: |
|
E-Mail: |
|
Gevonden
met: |
Maak keuze |
Bericht: |
Laatste bericht van 3.
"Zo ik niet had geloofd dat in dit leven
Mijn ziel Gods gunst en hulp genieten zou,
Mijn God waar was mijn hoop, mijn moed gebleven,
Ik was vergaan in al mijn smart ......"
Het lied sterft met de passen van de bode weg en ik kan de woorden niet
meer onderscheiden.
De verwarring is op zijn hoogst. Een jong kind geeft zijn moeder een kus
en wenst vader vaarwel. Hij moet mee. Aandachtig heeft hij geluisterd.
Enkele vriendjes en vriendinnetjes volgen hem. Wat een geloof denk ik.
Daar loopt een vrouw uit de groep van de waarneming en blind volgt ze.
En zo zijn er nog enkelen.
Vele mensen uit alle groepen echter draaien de andere kant op en
mompelen wat voor zich uit en gaan verder met hun werkzaamheden. Er is
nog een klein groepje overgebleven. De stadsgids staat daar tussen. Ik
sta daar tussen. Wat zullen deze mensen doen, denk ik. Wat zal ik doen,
denk ik!
Ps.
Ik hoop dat jij en ik en ieder die dit leest de juiste levensweg willen
bewandelen. Hoe? Op je knieën. Wie weet, kunnen we met God verzoend
worden. Hoe? Door een onvoorwaardelijk geloof. En omdat men zo thuis is
in Zijn onfeilbaar Woord zal ik een tekst citeren die ons, mits wij tot
Gods kinderen behoren, aangaat.
Romeinen 3:23 en 24 Want zij hebben allen gezondigd, en derven de
heerlijkheid Gods; En worden om niet gerechtvaardigd, uit Zijn genade,
door de verlossing, die in Christus Jezus is; |
|
Tuesday 04/16/2002 6:10:16pm
|
Naam: |
|
Homepage: |
|
E-Mail: |
|
Gevonden
met: |
Maak keuze |
Bericht: |
Sorry, maar je hebt van de
bijbel weinig a niets begrepen |
|
Sunday 04/14/2002 10:40:40am
|
Naam: |
Leontine |
Homepage: |
|
E-Mail: |
|
Gevonden
met: |
Web Surfen |
Bericht: |
Ik vindt het in een woord
geweldig!!
Toevallig kwam ik op je pagina terecht omdat ik eens wilde spitten in de
levenswijze van de Joden. Ik ben zelf en zogenaamde Heiden". Ook ik kwam
nogal wat tegenstrijdigheden tegen in het lezen van de bijbel. Wat ik me
wel afvroeg is Waar is toch die ark die op de berg Ararat terecht kwam.
Dino's kunnen we wel vinden maar dat Arkje niet.Ga zo door, ik heb ervan
genoten. |
|
Monday 06/17/2002 10:36:56pm
|
Naam: |
Hetty |
Homepage: |
|
E-Mail: |
cdolman@.nl |
Gevonden
met: |
Vriend |
Bericht: |
Hoi, bedankt voor de info.
Af en toe heb ik je website eventjes nodig. groetjes en succes verder. |
|
Wednesday 05/29/2002
2:58:07am |
Naam: |
Jan Rijkers |
Homepage: |
|
E-Mail: |
|
Gevonden
met: |
Zoek Machine |
Bericht: |
Wat een in slechte, zeer
slechte, onvoorstelbaar slechte homepage. Wie ben jij?? De satan is een
wolf in schaapskleren...die verdeling onder de mensen brengt. Ben jij
bij hem in de leer ofzo??
Lees de bijbel, onderzoek, wederleg, MAAR BEHOUD HET GOEDE!! Ruk het
niet uit zijn verband! |
|
Wednesday 05/29/2002
2:51:10am |
Naam: |
Onno Wonno |
Homepage: |
|
E-Mail: |
|
Gevonden
met: |
Maak keuze |
Bericht: |
Makkelijk om de bijbel mbv
gedeeltelijke passages uit de diverse hoofdstukken met elkaar te
vergelijken. Hoe ruk je iets uit het verband? De bijbel is vertaald uit
het hebreeuws, en daardoor zijn er talloze taal- spel fouten in
gekropen. Lees het origineel!Sjaloom |
|
Sunday 05/26/2002 6:08:56pm
|
Naam: |
erwin musch |
Homepage: |
http://heppiknie |
E-Mail: |
j.metzke@codi.nl |
Gevonden
met: |
Vriend |
Bericht: |
hier kan mijn vriendin nog
wat van leren. in 1 woord geweldig. Ga zo door!! |
|
Monday 05/06/2002 8:01:23pm
|
Naam: |
casper moerland |
Homepage: |
|
E-Mail: |
caspermoerland@hetnet.nl |
Gevonden
met: |
Web Surfen |
Bericht: |
Ik sluit me aan bij de
ractie van van der plas op 31-3-02 deze homepage brengt de mensen alleen
maar aan het twijfelen, wie denkt u trouwens dat u bent om het Woord van
God in twijfel te trekken alsof Jezus niet zou weten wat hij zegt, Hij
IS het levend geworden woord.
Nee, na een paar statements gelezen te hebben ben ik geneigd te zeggen
;dit is niet van God.
Een tip: neem het woord aan als een kind want hunner is het koninkrijk
Gods! |
|
|
Friday 08/16/2002 3:29:49pm
|
Naam: |
|
Homepage: |
|
E-Mail: |
jonasdi_inat@planetinternet.be |
Gevonden
met: |
Maak keuze |
Bericht: |
Je zoekt in de bijbel naar
tegenstellingen. Zoek eens dieper, lees de HELE bijbel. Er is maar 1
probleem, no Holy Spirit, no understanding...
----------------------------------------
ANTWOORD REDACTIE: De Bijbel is de enige bron waaruit we God en de H.
Geest kunnen leren kennen dus het lijkt me belangrijk dat wat er in de
Bijbel staat ook klopt met al het moois wat erover beweerd wordt.
Zo zijn bijvoorbeeld de daden van de God, zoals die worden beschreven in
het OT, beslist niet in overeenstemming met het beeld van een Algoede en
Rechtvaardige God maar eerder van een wraakzuchtige, kleinzielige
despoot die bij de geringste overtreding met vuur en zwaard te keer
gaat. Of wilt u onntkennen dat God volkeren moord en kindermishandeling
pleegt, onschuldigen straft etc??? |
|
Friday 08/16/2002 3:19:49pm
|
Naam: |
david |
Homepage: |
|
E-Mail: |
hancartdavid@hotmail.com |
Gevonden
met: |
Zoek Machine |
Bericht: |
wat jullie hier allemaal
publiceren is grote zever jullie zijn hier valse profetieen aan het
publiceren die de mensen die de here wil volgen kunnen van het goede pad
weghalen
---------------------------------------
ANTWOORD REDAKTIE: deze website bestaat voor 95% uit bijbelteksten en
als u dat "zever" vindt lijkt het mij gerechtvaardigd om te concluderen
dat deze specificatie dan ook voor de bijbel als geheel geldt.
Misschien kunt u ook aangeven welke profetieen onterecht als vals worden
gekwalificeerd. |
|
Sunday 07/21/2002 3:44:39pm
|
Naam: |
pw |
Homepage: |
|
E-Mail: |
|
Gevonden
met: |
Web Surfen |
Bericht: |
Wat een domme gedachtengang
van deze
schrijver.
1 Deze schrijver onderschat de verantwoording die wij over onze kinderen
hebben.
Kijk eens in de wereld:echtscheiding,moord,misbruik enz.
Dan durft deze schrijver nog te beweren dat god niet zo goed is.
Je moet niet vergeten dat god twee dingen heel veel heeft:GENADE en
GEDULD.
Stel je voor:een gemiddelde god had allang een einde gemaakt aan deze
rotzooi.
Vergeet nooit:de mensen doen het zelf.
2 Het verhaal van Adam en Eva begrijpt de schrijver ook niet helemaal.
Je moet nooit vergeten dat ieder mens van die appel had gegeten.
En laten we eerlijk zijn, we doen het iedere dag. Dit noemen ze nu
ZONDE.
Vergeet niet dat de wereld ten onder gaat aan het IKKE.
Schrijver:zolang je dit niet begrijpt kun je nooit commetaar geven op de
bijbel.
3 Waarom jesus is gestorven begrijpt de schrijver ook niet helemaal.
Wij gaan dood vanwege de zonde.
Jesus is de enigste die zonder zonde leefde en had dus ook geen recht op
de dood en zodoende kwam de opstanding.
Dus zoek, grijp, bid, en geloof in jesus zodat je ook het eeuwige leven
mag beerven.
Dit bedoelen ze nu met hij heeft voor onze zonden gehangen, want wij
hebben van ons zelf niet het recht om de dood te overwinnen.
4 ONDERZOEK de schriften de ganse dag opdat je weet wat de waarheid is. |
|
Saturday 07/20/2002
9:01:44pm |
Naam: |
martijn |
Homepage: |
|
E-Mail: |
martijnwilt@cs.com |
Gevonden
met: |
Maak keuze |
Bericht: |
OP deze manier krijgen
mensen wel een heel vervormd en bekrompen beeld van God
en de bijbel,het is niet alleen zeer selectief maar alle bijna alle
gebruikte
teksten worden uit de contekst gerukt!
het is eenzijdig en de bijbel zoals die hier word omschreven is zeer
dun! |
|
Tuesday 06/18/2002
12:18:31am |
Naam: |
|
Homepage: |
|
E-Mail: |
|
Gevonden
met: |
Maak keuze |
Bericht: |
O Gij werker der
ongerechtigheid! Gods woord is Waarheid. Dan BEHOEFT men toch ook niet
meer meer zelf na te denken; onze Rondas en Beukelaar doet dit voor ons!
Wij zitten eenzaam en zwijgen stil omdat Hij het ons opgelegd heeft.
Velen zullen er gereinigd en wit gemaakt worden; doch de goddeloozen
zullen goddelooslijk handelen, en geene van de GODDELOOZEN zullen het
verstaan, maar de verstandigen zullen het verstaan. Moge de Eewige U met
maden bedekken. |
|
|
Friday 10/25/2002 4:04:04pm
|
Naam: |
Paul Groenewege |
Homepage: |
|
E-Mail: |
paulusie007@hotmail.com |
Gevonden
met: |
Zoek Machine |
Bericht: |
Wat is het super triests om
te zien hoe jullie Gods woord ontkrachten.
Waarom doen jullie zo je best om God belachelijk te maken. (1)
Ik ben een jongen van 24 die net 5 jaar tot geloof is gekomen. Ik ben
heel veel met de bijbel en God bezig geweest. Sterker nog ik leef nu
volledig afhankelijk van Hem. Ik ben een zendeling. Ik kan zeggen dat
elk woord wat erin staat waarheid is.(2) Ik vind het echt diep triest en
zeer dom van jullie om te denken dat God alleen maar ellende in deze
wereld brengt. God baalt er zelf ook van. Het is juist Zijn liefde die
het niet kan stoppen. (3) Hij heeft de mens zo lief dat Hij ze een eigen
keus heeft gegeven. Als Hij dat niet had gedaan waren er alleen maar
mensen gecreerd die precies alles zouden doen wat ze werdt opgedragen.
Nu is er de keus om voor God te gaan of niet. (4) Alle mensen krijgen
een keus, eerder zal Jezus niet terug komen. (5) De mensen die nog nooit
van Jezus hebben gehoord worden geoordeeld op hun levenstyl.(6) Dat is
pas liefde, alleen hebben jullie volgens mij Zijn liefde nog nooit
ervaren. Jullie zijn alleen maar aan het zoeken wat fout is. Nu kan ik
jullie vertellen dat jullie fout zitten. En dat jullie je ogen open
moeten doen. Maar ik weet dat jullie totaal niet geinterresseerd zijn in
wat de lezers ervan denken. Jullie willen God belachelijk maken. En gaan
zinloze discussies aan. Jullie weten zelf ook wel wat de waarheid is. Ik
hoop echt dat jullie eens gaan nadenken.(7) Stel je eens voor dat er
plotseling een einde komt aan je leven. Waar ga je dan heen. Hemel of
hel. (8) Maar weet dat voordat je ergens komt je eerst langs de troon
van God zal gaan. Daar zal je geoordeeld worden door Hem. ik hoop voor
jullie dat jullie eens niet zo kinderachtig doen. En jullie Scheper
belachelijk maken. Want dan is het niet zo fijn om voor Zijn troon te
staan. En geloof me God is liefde. Dat is de waarheid.(9) En ik ga hier
niet over discuseren. Ik heb gezien en ervaren dat het keiharde waarheid
is. God voorziet in al mijn noden. Telkens als ik Hem nodig heb, spreekt
Hij heel duidelijk tot mij. Hierover zou ik wel willen napraten. Maar ik
ga absoluut geen sinloze discusie aan of God wel of geen liefde is. Als
mensen zelf de keuze maken om tegen God in te gaan, is dat hun keuze.
Daarbij laten ze demonen in zich. deze demonen hebben een taak, de
persoon waarin ze zitten vernietigen en alles wat deze persoon heeft.
Dus ook andere mensen. Als er iemand wordt vermoord is dat de schuld van
de mens. Niet van God. (10) Hij kan mensen niet dwingen. Een eigen keus,
Gods liefde voor de mens. Gods liefde voor JOU
------------------------------------------------------------------
ANTWOORD REDACTIE:
(1) Wij laten zien wat erin de Bijbel staat en als daar dan bijvoorbeeld
staat dat God meerdere malen opdracht geeft om een hele volkeren uit te
moorden inclusief vrouwen en kinderen dan kunnen wij niet anders
concluderen dan dat hier een barbaarse en wraakzuchtige God wordt
beschreven. Het is dus de Bijbel ZELF die zichzelf ontkracht en
belachelijk maakt.
(2) Als ieder woord in de Bijbel waar is, zoals jij beweert, dan heeft
God dus opdracht gegeven tot genocide.
(3) Je zegt dus dat God de ellende in de wereld niet kan stoppen omdat
anders onze vrije wil zou worden aangetast. Maar hoe zit het met de
ellende die helemaal niet wordt veroorzaakt door menselijk handelen
(eventueel broeikas effect buiten beschouwing gelaten) orkanen,
overstromingen, droogtes, hongersnoden en epidemieen. Laat God uit
"LIEFDE" mensen lijden onder deze natuurrampen???
(4) Welke keus heeft het overgrote deel van de mensheid (75%) dat nog
nooit van Jezus heeft gehoord en dat wordt opgevoed onder een niet
christelijke godsdienst. Ook zij denken, net als jij, dat ze aanhangers
zijn van het enige "WARE" geloof en ze zouden door hun omgeving worden
verstoten als ze hun geloof zouden afvallen. Waarom heeft God zich
alleen bekent gemaakt bij een primitief woestijn volkje en dan ook nog
in een tijd zonder massa communicatie.
(5) Jezus had al lang terug moeten zijn:
(Matheus 16:28) Voorwaar zeg Ik u: Er zijn sommigen van die hier staan,
dewelke den dood niet smaken zullen, totdat zij den Zoon des mensen
zullen hebben zien komen in Zijn Koninkrijk.
(6) Beoordeeld op levensstijl???? En hoe zit het dan met:
(Johannus 14:6) Jezus zeide tot hem: Ik ben de Weg, en de Waarheid, en
het Leven. Niemand komt tot den Vader, dan door Mij.
(Marcus 16:16) Die geloofd zal hebben, en gedoopt zal zijn, zal zalig
worden; maar die niet zal geloofd hebben, zal verdoemd worden.
Niet vergeten wat je eerder zei: "ieder woord in de Bijbel is waar"!!!!!
(7) Dit is de typische retoriek van mensen zonder argumenten. De ander
is dom, kinderachtig, denkt niet na, weet wel beter, zegt belachelijke
dingen, zijn handelen is zinloos, is van demonen bezeten en ga zo maar
door.
(8) Laatste redmiddel wordt in stelling gebracht: dreigen met de hel!!!!
(9) Als God "LIEFDE" is waarom heeft Hij dan zo zijn uiterste best
gedaan om alle mogelijke ziektes en afwijkingen te scheppen waar
miljoenen mensen aan hebben geleden en nog steeds aan lijden??? Immers
ziektes worden veroorzaakt door bacterieen en virussen en die zijn
onderdeel van het dierenrijk dat volgens de Bijbel door God is
geschapen. Er is geen lichaamsdeel of onze Schepper heeft er wel een
speciale ziekte voor ontworpen met alle gruwelijke gevolgen van dien.
Heeft Hij dat allemaal uit "LIEFDE" gedaan???
(10) Helemaal mee eens, maar dat is ook niet waar het in deze site om
gaat. Wij kijken alleen wat erin de Bijbel staat en dat is vaak in
schril contrast met al het moois dat er over deze God wordt beweerd. |
|
Thursday 10/10/2002
8:11:17pm |
Naam: |
|
Homepage: |
|
E-Mail: |
|
Gevonden
met: |
Maak keuze |
Bericht: |
Wat ik wel heel leuk vind is
dat je zelf argumenten uit de bijbel gebruikt, dat betekent dat je
erkent dat er waarheden in de bijbel staan...
Super!! Gaaf!! te gek!!
In de zelfde bijbel wordt ook gesproken over een wel lievende God die de
mensen helpt en van ze houdt!! Ik moet zeggen dat ik het momenteel heel
druk heb met van alles en nog wat maar ik wil wel proberen om net zo'n
rijtje als jij te maken waarin een hele andere God te voorschijn komt!!
God is rechtvaardig en daarom kan Hij niet alles ongestraft door laten
gaan, als Hij dat wel zou doen zou Hij niet meer rechtvaardig zij en
zouden wij zondaars geen straf meer verdienen en als we geen straf
verdienen dan hebben we Jezus niet nodig die de straf draagt en is Hij
dus voor niets aan het kruis gegaan. Als Hij voor niets aan het kruis is
gegaan dan kunnen we het dus allemaal zelf want dan hebben we Hem niet
nodig en dan kunnen we dus voor ons zelf leven. En voor jezelf leven is
nu juist wat de mensen die Jezus niet kennen nu doen!! Ze houden geen
rekenning met andere mensen, of wel rekening maar meer rekening met
zichzelf. Termen als: "als ik er maar beter van wordt" " als mijn gevoel
er maar goed bij is" horen hierbij.... en waar leid dat toe?? Nou vul
zelf maar in....
Ik hou van God en Hij houd van mij!!
ANTWOORD REDACTIE:
[Jij: Wat ik wel heel leuk vind is dat je zelf argumenten uit de bijbel
gebruikt, dat betekent dat je erkent dat er waarheden in de bijbel
staan......Super!! Gaaf!! te gek!!]
Dus jij vindt het Super!! Gaaf!! te gek!! dat God onschuldigen straft,
vrouwen en kinderen laat vermoorden, hele volkeren om zeep laat helpen
om plaats te maken voor zijn "uitverkorenen", velen straft als slechts
enkelen een overtreding hebben begaan, etc. etc. Dat zijn namelijk de
"waarheden" die in de bijbel zijn te vinden
[Jij: In de zelfde bijbel wordt ook gesproken over een wel lievende God
die de mensen helpt en van ze houdt!! ]
Ja, en dat maakt de bijbel dus bijzonder onbetrouwbaar want is God nu
een wraakgierige despoot die bij het minste of geringste iedereen
doodslaat of is Hij een vergevende vader die het beste voor heeft met
zijn kinderen.
[Jij: Ik moet zeggen dat ik het momenteel heel druk heb met van alles en
nog wat maar ik wil wel proberen om net zo'n rijtje als jij te maken
waarin een hele andere God te voorschijn komt!! ]
Ja, en wat hebben we dan? Twee lijstjes waar volkstrekt
tegenovergestelde dingen over dezelfde God staan en die kunnen dus niet
allebij tegelijk waar zijn. Conclusie: er staan ONWAARHEDEN in de bijbel
en daarom is de bijbel niet geschikt on God te leren kennen.
[Jij: God is rechtvaardig en daarom kan Hij niet alles ongestraft door
laten gaan, als Hij dat wel zou doen zou Hij niet meer rechtvaardig
zijn....]
Het is maar wat je rechtvaardig noemt: hele volkeren uitmoorden omdat ze
God niet kennen, brutale kinderen laten opeten door beren, alle
eerstgeborenen in Egypte doodslaan, 70,000 man laten omkomen door de
pest omdat koning David heeft gezondigd, slavernij goedkeuren, kinderen
tot in het 4e geslacht straffen voor de zonden van de ouders en ga zo
maar door.
[Jij: en zouden wij zondaars geen straf meer verdienen en als we geen
straf verdienen dan hebben we Jezus niet nodig die de straf draagt en is
Hij dus voor niets aan het kruis gegaan.]
Nou wat is het probleem als wij geen straf zouden verdienen. Prachtig
toch. Wat is dat trouwens voor "liefhebbende" God die eerst iemand (en
nog wel zijn eigen zoon) moet doodmartelen aan een kruis om weer een
beetje tevreden te kunnen zijn met de mensheid. Heeft een almachtige God
echt zo'n barbaars ritueel nodig??
[Jij: Als Hij voor niets aan het kruis is gegaan dan kunnen we het dus
allemaal zelf want dan hebben we Hem niet nodig en dan kunnen we dus
voor ons zelf leven. En voor jezelf leven is nu juist wat de mensen die
Jezus niet kennen nu doen!!]
En stel nu eens dat we het inderdaad gewoon zelf kunnen wat maakt dat
voor verschil. Is dat een reden om andere mensen slecht te gaan
behandelen. Hebben we een dode aan een kruis nodig om onze medemens goed
te behandelen?
[Jij: Ze houden geen rekenning met andere mensen, of wel rekening maar
meer rekening met zichzelf. Termen als: "als ik er maar beter van wordt"
" als mijn gevoel er maar goed bij is" horen hierbij.... en waar leid
dat toe?? Nou vul zelf maar in....]
Je wilt dus beweren dat 70% van de mensheid, omdat ze Jezus niet kennen,
uit louter egoisten bestaat die enkel uit zijn op eigen gewin. Denk je
nu werkelijk dat christenen betere mensen zijn dan moslims, boedisten,
hindoes, joden, etc. Heb je wel eens gelezen hoe de christelijke wereld
met de bijbel in de hand de niet christelijke wereld heeft gekoloniseerd
en uitgemolken, slaven heeft gehouden en verhandelt en oorlogen heeft
gevoerd waarin miljoenen mensen zijn omgekomen. Hoe komt het dat de
"Kennis van Jezus" daar niet heeft geholpen????
|
|
Saturday 09/14/2002
8:29:43pm |
Naam: |
Dani |
Homepage: |
|
E-Mail: |
|
Gevonden
met: |
Zoek Machine |
Bericht: |
Het enige wat ik wil zeggen
is dat ik straks, in geloof dat God mensen kan veranderen, voor jullie
zal bidden. Alleen Hij kan jullie en mij overtuigen van Zijn Waarheid,
en de waarheid van Zijn woord. De moeilijkheid van ons mensen is vaak
dat we alles aannemen waar we met onze gedachten bij kunnen en wat we
helemaal begrijpen. Alleen God kan ons wijsheid geven zodat we in Hem
geloven en gaan inzien wat Hij in Zijn woord bedoeld. Ik zal voor jullie
bidden, dat Gods Geest in jullie hart zal komen werken.
-------------------------------------------------
ANTWOORD REDACTIE:
Als de Bijbel het woord van God is en als daar in staat dat God complete
volkeren, inclusief vrouwen, grijsaards en kinderen, in Zijn naam laat
uitmoorden dan blijf ik liever een eind uit de buurt van "Gods Geest".
Overigens is het nog maar afwachten of deze "Geest" wel de waarheid
brengt want volgens diezelfde Bijbel kan God ook een LEUGENGEEST sturen
en mensen opzettelijk laten dwalen:
(2 Kronieken 18:22) Nu dan, zie, de HEERE heeft een leugengeest in den
mond van deze uw profeten gegeven, en de HEERE heeft kwaad over u
gesproken.
(2 Thessalonica 2:11-12) En daarom zal God hun zenden een kracht der
dwaling, dat zij de leugen zouden geloven; Opdat zij allen veroordeeld
worden, die de waarheid niet geloofd hebben, maar een welbehagen hebben
gehad in de ongerechtigheid. |
|
Thursday 08/22/2002
8:46:55pm |
Naam: |
|
Homepage: |
|
E-Mail: |
|
Gevonden
met: |
Maak keuze |
Bericht: |
Wat een vreselijk eenzijdig
beeld schetsen jullie van de bijbel. De bijbel is door mensenhanden
geschreven in een bepaalde tijdsgeest. Daarom lijkt het me zeer
onverstandig om alles letterlijk te nemen en dus de bijbel zo te
verguisen. Ik vind het mateloos selectief en erg kort door de bocht.
Geen goede site.
----------------------------------------------------------
ANTWOORD REDACTIE:
Ons beeld van de bijbel is even eenzijdig als dat van mensen die beweren
dat de bijbel een richtsnoer is waar we naar moeten leven. We sluiten
niet uit dat er ook goede dingen in de bijbel staan maar wij vragen ons
af hoe al dat goede te rijmen is met een wraakgierige God die groepen
mensen bevoordeelt, volkerenmoord pleegt, kinderen straft voor de zonden
van de ouders, onschuldigen laat lijden, zich niet aan zijn eigen wetten
houdt etc. etc.
Dat de bijbel door mensenhanden is geschreven in een andere tijdgeest
daar zijn we het helemaal mee eens maar de vraag is of die tijdgeest wel
iets waardevols heeft te bieden. Wat moeten we met die verhalen waar
polygamie, bloedwraak, genocide, kinderoffers, slavernij, een vrouw
kopen met voorhuiden van gedode vijanden, kinderen door de ouders op
laten eten, een vrouw uitleveren aan een menigte die haar de hele nacht
gaan verkrachten, kinderen met het hoofd op de rotsen verpletteren,
onthoofde hoofden opstapelen, mensen stenigen voor onbenullige
overtredingen, homo's ter dood brengen, heksen vermoorden en ga zo maar
door, wordt voorgesteld als de normale orde en zelfs als de "Wil van
God"???
De moraal van veel van deze verhalen is zo verwerpelijk dat het er niet
eens toe doet of ze nu letterlijk bedoelt zijn of niet. Waar ligt
overigens de grens van wat "letterlijk" gelezen moet worden en wat niet.
Is de aarde wel/niet geschapen in 7 dagen??? Is Eva wel/niet uit Adam's
rib??? Is de zondvloed wel/niet gebeurd??? Moeten we de dood en
opstanding van Jezus wel/niet "letterlijk" nemen??? |
|
Saturday 08/17/2002
9:41:18pm |
Naam: |
Jonasdi |
Homepage: |
|
E-Mail: |
|
Gevonden
met: |
Maak keuze |
Bericht: |
Degenen die zondigen en
tegen Zijn wil werken worden gestraft. Dat is rechtvaardigheid. Iedereen
die wil mag Jezus aannemen en dan zijn al de zonden weggewassen,
iedereen zondigt en toch kunnen ze eeuwig leven krijgen. Dat is Zijn
prachtige genade. Rom 8:1 "Zo is er dan nu geen veroordeling voor hen,
die in Christus Jezus zijn."
ex 12:29 De farao - de leider van het volkt - weigerde Israel te laten
gaan. De mensen moesten bloed op hun deurposten smeren om gespaard te
worden van de dood van hun eerstgeborene (de straf). Er was bloed nodig.
Jezus heeft nu zijn bloed gegeven (genade) en IEDEREEN mag Hem aannemen
en zich van zonde keren.
---------------------------------
ANTWOORD REDACTIE:
1) RECHTVAARDIGHEID??? De God uit de Bijbel houdt er een vreemd soort
rechtvaardigheid op na. Hij straft kinderen en familieleden van mensen
die hebben gezondigd (exodus 20:5), Hij laat heel de mensheid (op 1
familie na) verdrinken in de zondvloed, Hij laat complete volkeren
uitroeien(1 Sam.15:3), Hij dood 70.000 Israelieten omdat David een
volkstelling heeft gehouden, Hij laat mensen opzettelijk dwalen om ze
daarna te veroordelen (2Thess 2:11-12) en zo zijn er op deze website
tientallen voorbeelden te vinden van de willekeur waarmee deze God de
mensheid behandeld.
2) Je zegt: "Iedereen mag Jezus aannemen" maar dat geld niet voor
de mensen die God opzettelijk laat dwalen:
(2 Thess 2:11-12) En daarom zal God hun zenden een kracht der dwaling,
dat zij de leugen zouden geloven; Opdat zij allen veroordeeld worden,
die de
waarheid niet geloofd hebben, maar een welbehagen hebben gehad in de
ongerechtigheid.
3) Ja en dan die farao: WAAROM wil die het volk niet laten gaan?????
(Exodus 4:21) En de HEERE zeide tot Mozes: Terwijl gij heentrekt, om
weder in Egypte te keren, zie toe, dat gij al de wonderen doet voor
Farao, die Ik in uw hand gesteld heb; doch Ik zal zijn hart verstokken,
dat hij het volk niet zal laten gaan.
(Exodus 7:3) Doch Ik zal Farao's hart verharden; en Ik zal Mijn tekenen
en Mijn wonderheden in Egypteland vermenigvuldigen.
DUS: God heeft ZELF gezorgd dat de farao het volk niet liet gaan zodat
Hij daarna fijn met zijn plagen te keer kon gaan om eens goed te laten
zien hoe machtig Hij wel niet is. Mooie soort van rechtvaardigheid.
4) BLOED. Wat heeft die bijbelse God toch met bloed???? Waarom kan God
pas in het reine komen met de mensheid als er eerst een onschuldige is
doodgemarteld? Waarom wil zo'n hoog verheven en almachtige God eerst
iemand zien lijden voordat Hij weer aanspreekbaar is? Waar heeft Hij dat
bloed voor nodig? Als Hij almachtig is dan heeft hij zulke onzin toch
echt niet nodig zou ik zeggen. Of wordt Hij daartoe door iets of iemand
gedwongen? |
|
Saturday 11/16/2002
2:07:38pm |
Naam: |
Martin |
Homepage: |
|
E-Mail: |
oermartin@hotmail.com |
Gevonden
met: |
Maak keuze |
Bericht: |
En dit geldt helaas voor
heel je site. Neem een keer het lef en ga de bijbel echt bestuderen! [1]
Laat je een keer niet misleiden door je eigen gedachten, [2] geef de
bijbel een kans! [3] Laat de bijbel tot jou spreken. En spreek niet zelf
aan de hand van de bijbel. [4]
Mag ik je nog een vraag stellen?
Ben je gelukkig?
----------------------------------------------------------------------------------------
ANTWOORD REDACTIE:
[1] Dus jij hebt "lef" en bestudeert de bijbel "echt" en wij niet?
Misschien kun je ons dan eens laten zien wat "echt bestuderen" precies
inhoudt want tot nu toe ben je nog niet verder gekomen dan vage
verwijzingen.
[2] Dat bedoel je dus met "echt bestuderen": niet ZELF nadenken maar
napraten wat ANDEREN over de Bijbel beweren.
[3] Moeten we een boek de kans geven waarin staat dat het de gewoonste
zaak van de wereld is om hele volkeren uit te moorden, onschuldigen te
straffen, slaven te houden, homo's te vervolgen, heksen te verbranden en
waarin vrouwen als minderwaardig worden gezien.
[4] Deze site laat precies zien wat de Bijbel tot mij heeft gesproken:
de bijbelse God is een wraakzuchtige despoot die opdracht geeft om hele
volkeren uit te moorden om plaats te maken voor zijn lievelingsvolkje en
Hij is pas weer tevreden als er iemand aan een kruis wordt
doodgemarteld.
[5] Ja, ik ben gelukkig en dat heb ik te danken aan het feit dat ik ZELF
ben na gaan denken!!! |
|
Saturday 11/16/2002
1:59:04pm |
Naam: |
Martin |
Homepage: |
|
E-Mail: |
oermartin@hotmail.com |
Gevonden
met: |
Maak keuze |
Bericht: |
Je hebt wel een heel erg
selectief teksgebruik met name met betrekking tot de drieenheid! [1]
Lees Openbaringen 1 2 en 3 eens.[2] Kijk eens hoe Jezus Christus zich
presenteert: [3] het begin en het einde (zie ook Jesaja 44 en 48 waar
Hij uit citeert). Kijk ook eens naar wie er spreekt in de brieven aan de
zeven gemeenten: Dit zegt... en Wie oren heeft die hore wat de Geest tot
de gemeenten zegt (wie zegt er nu wat, hoe kan het dat Jezus Christus
spreekt en later ineens de Geest?) [4] Enfin ik kan je nog wel meer van
dit soort teksten geven....[5] Kortom, laat de hele bijbel zien [6] en
niet uit het verband gerukte teksten.[7] Zo zorg jij voor dwalingen
terwijl je denkt dat je de waarheid verkondigd. [8]
------------------------------------------------------------------------------
ANTWOORD REDACTIE:
[1] Ik ben inderdaad selectief te werk gegaan en heb precies die teksten
genoemd die de drie-eenheid tegenspreken en beroep me dus niet, zoals
jij doet, op hele Bijbelboeken waar dan zogenaamd het tegenovergestelde
zou staan.
[2] Wat staat daar dan met betrekking tot de drie-eenheid???? Wat is je
stellingname in deze. Als je vindt dat de drie-eenheid wel als zodanig
in de Bijbel staat noem dan hoofdstuk en vers waar we dat kunnen vinden.
[3] Jezus presenteert zich nergens in de Bijbel want Hij heeft zelf
nooit iets geschreven. Het enige dat we hebben zijn verhalen die
tientallen jaren na zijn dood door anderen zijn opgeschreven die het ook
weer van horen zeggen hebben.
[4] Waar wordt in deze teksten dan duidelijk uitgelegd wat de
drie-eenheid inhoudt?
[5] Dit soort teksten zijn er inderdaad genoeg maar helaas zeggen ze
niets over de drie-eenheid.
[6] Ik heb laten zien dat er verschillende teksten in de Bijbel staan
die de drie-eenheid tegenspreken en mijn stelling is dat er geen teksten
zijn waarin deze zogenaamde drie-eenheid duidelijk wordt verklaard. Dus
aan jou de taak om hoofdstuk en vers te noemen waardat wel het geval is.
[7] Typisch verweer van goedgelovigen die napraten wat ze van anderen
goedgelovigen hebben gehoord. Alles wat in de Bijbel staat en een
bepaald dogma tegenspreekt is dan "uit het verband gerukt" en iedere
vergezochte verwijzing die het dogma zou ondersteunen wordt gezien als
een wonder van inzicht en openbaring.
[8] Wij laten alleen zien wat erin de Bijbel staat. Als dat dwalingen
veroorzaakt dan komt dat door de Bijbel zelf. |
|
Tuesday 10/29/2002 2:08:14pm
|
Naam: |
!!!! |
Homepage: |
http://!!!!! |
E-Mail: |
!!!!!! |
Gevonden
met: |
Web Surfen |
Bericht: |
he ik had ook een bericht
geplaatst en nu is hij weg!!!!
Van redaktie: klopt, hier is iets mis gegaan. Het oorspronkelijke
bericht ging ongeveer zo:
Hoe komt het dat er zoveel tegenspraken in de bijbel staan? Komt dat
omdat er veel is veranderd aan de bijbel? (1) Neem nu de koran daar is
nooit een letter aan veranderd en ieder woord dat erin staat is waar!!
(2)
--------------------------------------------------
ANTWOORD REDAKTIE:
(1) Waarom er zoveel tegenspraken in de bijbel staan is een interessant
vraagstuk maar daar gaat het hier op deze site niet over. Wij willen
enkel laten zien dat de bijbel een verzameling onsamenhangende
geschriften is waar iedereen uit kan halen wat hem/haar te pas komt. Dat
is dus in de loop der eeuwen ook gebeurd. Denk bijv aan inquisitie,
heksenverbranding, kettervervolging, jodenvervolging, slavernij,
godsdienstoorlogen, kolonisatie. Allemaal met de bijbel in de hand
verdedigd door de toenmalige christenen.
(2) Dat is dus precies wat goedgelovige christenen ook over de bijbel
zeggen omdat ze deze nooit goed hebben gelezen en omdat ouders, leraren,
priesters en dominees dat altijd tegen ze heb gezegd zonder dat ze
hebben gecontroleerd of het ook waar is. Laat ik je uit de droom helpen:
ook in de koran staan tegenspraken, ga maar eens kijken op de volgende
sites:
www.carm.org/islam/Koran_contradictions.htm
www.secularislam.org/guide/contradictions.htm
www.secularislam.org/guide/
www.geocities.com/islampencereleri3/contradictions_in_the_koran.htm
www.submission.org/women/wives.html
www.flex.com/~jai/satyamevajayate/koran.html |
|
Saturday 10/26/2002
3:51:45pm |
Naam: |
Joram |
Homepage: |
http://helaas..... |
E-Mail: |
joramdees@hotmail.com |
Gevonden
met: |
Maak keuze |
Bericht: |
Inderdaad een site waar je
veel tijd in gestoken hebt. Wat ik een beetje mis, zijn reacties op
mensen die hier goede vragen aan je stellen. Ik ben erg benieuwd. Wat ik
zelf graag zou willen weten: wat wil je met deze site bereiken? (1)
Mensen die hun leven aan God (en daarmee de Bijbel) wijden erop wijzen
dat ze fout zitten? Mag je best proberen, maar dan wel op een wat minder
oppervlakkige en kortzichtige manier. (2)
Ten eerste (3) haal je bijna consequent teksten uit het Oude Testament
aan. Je moet oppassen met de interpretatie van de Bijbel; hij is vaak op
vele manieren uit te leggen (4)en dus is het zaak alles in de context
danwel tijdsgeest te lezen. God is een onveranderlijke God, zegt de
Bijbel.(5) Toch lijkt dit niet zo als je het OT en NT vergelijkt. (6) Er
is dan ook een wezenlijk verschil: vanaf het NT gaf God zijn enige zoon
(oneindige genade), om voor onze zonden te sterven. In het OT heeft God
speciaal het volk Israel als zijn volk uitverkoren. In die tijd leefden
veel volkeren ten koste van elkaar; om Zijn volk te behouden, moest God
andere, goddeloze, volken bestraffen om zijn uitverkoren volk te
behouden. Dan denk je misschien: had die almachtige God dit dan niet op
een andere manier op kunnen lossen? Waarschijnlijk niet, anders had Hij
dit wel gedaan. (7) Bovendien heeft een andere machtige kracht - satan -
veel te zeggen in deze wereld sinds de zondeval. (8)
De Bijbel is niet zo makkelijk uit te leggen als het lijkt.(9) We moeten
ons er voor hoeden om de Bijbel naar onze hand te zetten. (10) Dat geldt
net zo goed voor mij als voor jou, als maker van de site. Ten slotte kan
ik je het boek 'Bewijs genoeg' van Lee Strobel (11) van harte aanbeven.
Ik hoop dat je er tijd en moeite in wilt steken op de diepere
achtergrond in de Bijbel te ontdekken, want die is voor mij van grote
waarde.
Graag een reactie, al dan niet per e-mail.
------------------------------------------------------------------------------------------------
ANTWOORD REDACTIE:
(1) Doel van deze site is te laten zien dat de Bijbel een verzameling
onsamenhangende geschriften is die, naast al het moois wat erover
vertelt wordt, ook vol staat met barbaarse wreedheden, bloederige
rituelen en door God georkestreerde martelingen, moorden en genocide en
dat een dergelijk boek dat zo vol staat met tegenstrijdigheden geen
leidraad voor het leven kan zijn omdat mensen er naar believen uit
kunnen halen wat in hun straatje te pas komt. (bijv heksenverbrandingen,
inquisitie, ketters op de brandstapel, godsdienstoorlogen, slavenhandel,
kolonisatie, apartheid)
(2) Is het "OPPERVLAKKIG" en "KORTZICHTIG" om teksten uit de Bijbel te
halen en ze naast elkaar te leggen en te controleren of ze ook
consistent zijn??? Welke argumenten heb je om ons hiervan te
beschuldigen???
(3) Waar is je ten tweede, derde???
(4) Je zegt: de Bijbel is moeilijk te interpreteren en op vele manieren
uit te leggen. Daar zijn we het van harte mee eens alleen is mij
opgevallen dat als ik beweer dat de Bijbel zegt dat God liefde is ik van
alle kanten bijval krijg, maar als ik zeg dat in diezelfde Bijbel staat
dat God een wraakzuchtige despoot is die bij het minste of geringste
hele volkeren doodslaat en onschuldige mensen laat lijden dan ben ik
ineens "KORTZICHTIG".
(5) Nou laat maar eens zien hoe je in de "CONTEXT" en de "TIJDGEEST"
leest dat God opdracht geeft tot het uitmoorden van hele volkeren
inclusief vrouwen en kinderen om het volk Israel aan een woonplaats te
helpen??? (bijvoorbeeld Numerie 21:34, Jozua 10:40, Ezechiel 9:5-6) En
wat is de context als God meer dan 50,000 mensen doodslaat omdat een
paar mensen in de Ark hebben gekeken. (1 Samuel 6:19)
Laat de eeuwige en onveranderlijke God zich hier leiden door de
tijdgeest?????
(6) Is het niet verwonderlijk dat de belangrijkste gebeurtenis in de
geschiedenis van de mensheid, kruisdood en opstanding van Jezus, nergens
in het OT voorkomt. God maakt zich wel druk over de kleur en aantal
franjes in de gordijnen van de tabernakel (Exodus 26) en Hij vertelt
precies hoe de prieters bloed aan hun grote teen moeten smeren (Exodus
29:20) maar dat Hij een zoon heeft die Hij later zal laten doodmartelen
om weer met de mensheid in het reine te komen, daarvan horen we niets.
Sterker nog, het heeft er alle schijn van dat er helemaal geen Zoon is
want de OT God zegt keer op keer dat Hij de enige God is en dat er naast
hem geen ander is. Pas in het NT komt ineens Zijn "Zoon" op het toneel.(Jesaja
45:5, Deuteronomium 4:39, Deuteronomium 4:35)
(7) Je zegt dus dat God niet anders kon!!! Dus er is een een macht
buiten God die Hem dwingt om opdracht te geven om hele volkeren uit te
moorden. Maar dat betekent dat Hij niet almachtig is!!!!
(8) Satan kan God dus dwingen om opdracht tot genocide te geven?? Dat
geloof ze toch zelf niet!!!
(9) Nee dat kun je wel zeggen, vooral niet als je hem nauwgezet
leest!!!!
(10) Je bedoelt dat je alleen de mooie teksten eruit mag halen en dan
mag beweren dat de Bijbel een mooi boek is.
(11) Al dit soort boeken doen precies wat je hierboven zojuist hebt
veroordeelt: de Bijbel naar hun hand zetten!!!! Wat te pas komt wordt
gebruikt en de rest wordt verzwegen of weggeredeneerd. |
|
Home
| Index
|